Helgen!

Hallå där ute!

Vad har ni haft för er i helgen??

I fredags var jag och fikade med Erika och Johanna. Det var mkt trevligt. På kvällen var svärföräldrarna över på middag. Vi käkade tacos. Var hur gott som helst.

I går var vi och shoppade lite inför resan. Tjejerna fick en varsin ny bikini, jag fick två superfina klänningar och mannen i huset köpte endast ett par nya badshorts.

På kvällen var vi hos Sussi, Gustav, Julia & Jakob. Vi åt grillad kyckling och färsk pasta. Var himla gott. Mkt trevligt som alltid men när barnen blev trötta runt elva fick vi lov att cykla hem.

I dag har vi solat och badat i poolen för fullt, är lite seg nu på eftermidagen. Skulle nog behöva sova en stund tror jag. Men det går ju inte för jag måste ju packa. :-(

I morgon bär det ju av till Cypern. :-)

Bad!!!

Idag har vi varit till stranden och badat och solat, det var helt underbart. Väldigt varmt dock, men det är ju lika bra att vänja sig för snart bär det ju av till ännu varmare stränder. :-)

Vi hade Anna, Peter & barnen med oss till stranden och på kvällen var vi ute hos dem och käkade middag. Grabbarna drog iväg med båten direkt efter middagen, de skulle ut och fiska.

Anna körde hem mig och tjejerna. Nu är klockan halv nio och tjejerna sover som stockar och jag ska nog ta och lägga mig i soffan och titta lite på tv. Är helt slut efter helgens badande.

I morgon ska vi iväg och shoppa lite inför resan.

Sov gott där ute!

Glasögon....

Förresten, jag hittade mina glasögon i morse i min väska. Så duktigt av mig att jag hade lagt ner dem i alla fall, jag som var helt säkert på att jag inte hade gjort det.

Skönt för då slipper jag få huvudvärk i dag oxå!

Ciao

Tisdag!!!

Jaha, idag är det tisdag och jag går på semester igen i morgon. Så himla skönt!!

Igår mötte jag Bengt i Skogås centrum och han bjöd mig på Mirabelle. Vi åt Filé oscar. Himla gott. Sen gick vi hem till honom och Daniella och jag låg på soffan och slappa hela kvällen. Jätteskönt. Det är man ju inte van vid direkt när man är hemma. Där är det ju alltid något som ska göras. :-)

Bengt och jag ringde till Fritidsresor igår och jagade biljetter till Cypern till honom och Daniella. De vill gärna följa med oss på måndag, men det var helt slut på biljetter så nu hoppas vi på att någon ska avboka. Får se hur det går.

Ha en bra dag därute!!

Tillbaka till arbetet

Jaha, så var man tillbaka på jobbet igen efter två och en halv veckas semester. Det känns ju inge vidare direkt. Himla deppigt att lämna familjen där hemma som allihopa har sommar ov. Men tack och lov så ska jag bara jobba mån och tis. Skulle ha jobbat hela veckan men jag tog semester ons och tors. Det är så lugnt på mitt jobb just nu. Vi är bara tre som jobbar, utav 30 st.

Jag har glömt mina glasögon idag så nu börjar jag få jätteont  i mina ögon, sitter och kisar hela tiden för att kunna se något. Jobbigt för jag ska sova i Skogås så i morgon får jag oxå klara mig utan. Typiskt.

Jag höll dessutom på att missa tåget i morse. Inte min dag idag kan man säga, jag hatar måndagar!

Hej på er

Tillbax från Norröra...

Igår kväll kom vi hem igen från Norröra, där har vi haft det superbra med mkt sol och 25 grader varmt. Var inte så kul att komma hem till spöregn. :-( Skulle gärna ha stannat lite till för det var så himla mysigt och tjejerna har skött sig exemplariskt, då blir man glad. Den enda som inte skötte sig var Curage, han var så elak mot de andra hundarna, morrade och hade sig. Tror han försöker att vara tuffare än vad han är eftersom han är så liten.

Idag händer inte så mkt. Jag har varit ute och sprungit på morgonen, var himla skönt för det var några dagar sedan. Jag börjar nästan bli beroende av mitt springande, det är ju bra. :-)

Peter och tjejerna är och hämtar mammas hund som vi ska passa till i morgon.

Ha en mysig helg!!!

På väg i båten ut till Norröra, Julia, Isabella och min syster Susanne!!

Friggeboden som vi sov i!!!

Supertrötta tjejer efter mkt bus och lek hela dagen!!

Julia rider!!!

Isabella rider!!

Isabella & William utanför Melkers hus!!!

Melkers hus!!!

Hemgång!!!

Göran, min systers man!!

Saltkråkan!

Hej vänner,

Idag bär det av till Norröra där min storasyster bor. Ska bli jättemysigt. Hoppas på fint väder ute i skärgården så att vi kan bada en massa.

Ska åka om en par timmar, väntar bara på att Peter ska komma hem från röntgen. Han är där med sin fot för att se om det är någon spricka i foten för han har så himla ont!!!

Hoppas ni alla får en bra vecka!!!

Kram på er!

Vinkväll med grannarna!!

Hallå där ute, hoppas läget är bra!!! Här är allt kanon!!

Idag är det lördag och vi har precis kommit hem från en grillkväll med Anna & Peter. Peter hade gjort supergoda hamburgare som vi grillade. Det var hur gott som helst.

Peter och jag ska straxt sätta oss och titta på andra säsongen av Heros. Vi är helt slut efter helgens bravader.

Igår kväll kom Mårten och Jessica över på ett glas vin. De är våra grannar tvärs över gatan. Deras son fyllde 17 år och skulle ha fest hemma så de ville inte vara där. Mkt bättre att sitta på våran altan för då var de inte ivägen samtidigt som de hade koll på alla grabbara som gick in i deras hus.

TIll en början såg de rätt lugnt ut men allt eftersom kvällen gick så kom det bara mer och mer folk. Framåt natten började Jessica bli riktigt nerövs. :-) Men det hela gick faktiskt himla bra till slut. Kanske berodde det på all alkohol som vi fick i oss. :-) Det blev en hel del, även Sara, mattias, Jenny och Johnny kom över så det var fullt hus även hos oss.

Det var en mkt trevlig kväll som slutade någon gång in på småtimmarna!!!

I morgon ska vi eventuellt ut till Erika & Mattias och på måndag bär det av till Saltkråkan!!

Lek & Buslandet!

Isabella och Viktor leker i bollhavet!

Här är det rutchbane dags, Angelika, Julia och Peter ska åka!

Isabella var superduktig på att klättra upp för vulkanen!!

Nöjd och glad tjej efter mkt bus och lek!!!

Grattis på födelsedagen mamma...

Idag fyller min älskade mamma år. Vi har varit där idag för att fira henne. Hon fick två grodor av oss, snällt va? :-) Haha, hon ska ha dem till sin samling vid hennes damm. Hon blev jätteglad!!

Vi fick väldens godaste tårta med massa grädde och maräng. Hur god som helst, tur att jag var ute och sprang i morse så att jag kunde äta med gott samvete. ;-)

Ett STORT grattis vill jag även ge min vän Sandra som oxå fyller 30 år idag. Grattis Sandra!!!!

Imorgon ska vi till Lek & Buslandet i Örebro tillsammans med Anna, Peter & barnen, ska bli roligt!!!

Ha det gott allihopa!!!

Regnet det bara öser ner......

Fy vad det regnar här, trodde inte det fanns så mkt regn. Jag tror vi får sätta på oss baddräkten när vi ska ut. Det har regnat konstant hela dagen, tråkigt men himla mysigt.

Peter har precis bakat bullar med Isabella, det går så himla bra när barn ska hjälpa till. Man får ha en stor portion tålamod!!!! :-)

Julia är och shoppar med mormor i K-holm. De lär väl vara genomblöta när de kommer hem.

Själv har jag städat på förmiddagen och nu sitter jag och väntar på att bullarna ska bli klara så att man får mumsa lite.

Hoppas ni inte drunknar där ute!!!

SEMESTER....

Efter önskemål så måste jag ju skriva om min semester, men jag har inte så mkt att berätta om just nu. Gick ju på semester i torsdags och det har inte hänt så mkt efter det. Vi har mest varit hemma och umgåtts med vänner. Igår var Anna & Peter med barnen plus Sara & Mattias här med sina barn. Vi grillade och hade det supertrevligt. Blev lite trångt på altanen men det gick bra tills det började spöregna, då fick vi gå in istället. :-(

Idag är Peter & Peter ute på sjön och fiskar, pratade med dem för en stund sedan och då var de lite deppiga. De frös som sjutton och hade inte fått en enda fisk, stackarna. :-) Hoppas det vänder.

Anna och barnen kommer straxt och hämtar mig och tjejerna, vi ska ut till mamma och käka lite lunch och så. Ska bli mysigt!!!