Ledig dag

Idag har jag varit ledig från jobbet och hemma med mina tre älsklingar. Skola och fritids var stängt idag så då blev det en föräldrardag. Himla skönt och mysigt. Det blev en bra dag.

På förmiddagen tog vi en promenad med hunden. Mio tycker det är så kul att sitta i vagnen och hålla i Kurages koppel. Funkar bra när han sitter i vagen, men när han går med kopplet så brukar Kurage dra omkull honom.

Efter promenaden blev det gungning och lek på tomten, så underbart när gräsmattan nu är nästan helt fri från snö.

Sen var det dags för sovning. Mio sov två timmar och då hann jag med lite tvätt och annat som måste göras. Tjejerna var ute och lekte med kompisar.

På eftermiddagen kom några av de bästa, Anna och barnen. Det blev fika, lek och en massa prat.

När pappa Peter kom hem från jobbet bar det av in till Katrineholm för köp av en ny dator och en ny dammsugare (någon har dammsugit sönder den gamla).

Dammsugare inhandlades men ingen dator. Ingen passade mannen i familjen. Men min dammsugare är underbar.  Har självklart provat den nu på kvällen och insett att den är här för att stanna. :))

I helgen är det dags för slalomtävling igen. Hejja, hejja!!


Kommentarer
Postat av: sussi

En bra dag, myyyysigt... själv har jag slitit på jobbet :)kramen

2011-03-24 @ 20:38:54
Postat av: anna

Trevligt som alltid!<3

2011-03-26 @ 15:39:57
Postat av: Johanna

Hej min vän!

Jag är jätte dâlig pâ att kommentera här men kikar in lite dâ och dâ!

Dina barn är ursöta oavsett rakat hâr eller inte :)

Tack för din fina kommentar!

Hoppas vi kan styra ses nâgot när jag och F kommer hem i sommar!

Ta hand om dig!

STOR KRAM

2011-03-27 @ 16:49:54
URL: http://crollan.blogg.se/
Postat av: Knappan

Mysig dag! Hur gick slalomtävlingen?

2011-03-27 @ 19:43:44
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0