Lycklig

Sitter i soffan och bloggar och njuter av tillvaron. Tjejerna leker i källaren, där det numer finns en massa utrymme efter vår stora rensning i fredags. Lillebror sover och Peter jobbar. Utanför fönstret vräker regnet ner, det är så fridfullt att lyssna på regnet. Blir lugn och harmonisk när jag lyssnar på det. Sitter här och förundras av vilken tur jag, jag har 3 fantastiska barn som är friska och krya, då menar jag inte från förkyldningar och liknande, utan friska från andra hemska obotliga sjukdomar. Alla föräldrar är inte lika lyckligt lottade som jag. Sen har jag en fantastiskt man också som jag älskar överallt annat, han är min stora kärlek och min livskamrat. Dessutom har jag flera underbara vänner som bidrar till att livet är värt att leva, fina vänner som alltid finns där för mig. Man måste ibland stanna upp och glädjas åt det man har, och var tacksam för det man har. Det finns människor i världen som inte har något att glädjas över. Var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: sussi

Vad fint du skrivit, är kanske en av dessa vänner :), tanken slår mig med ibland att man har så mycket att vara lycklig över som man nästan alla dagar bara tar för givet...friska barn, en man jag älskar, ett hus o ett jobb, familj o vänner :)

kram på dig min vän o trevlig helg

2011-12-03 @ 15:41:13
Postat av: Cilla

Självklart är du en av dessa. :-)

2011-12-03 @ 16:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0