Laktos

I så många många år har jag haft problem med min mage. Har ofta ont i magen, ibland så svåra smärtor att jag blir helt slut. Känns som jag mer eller mindre bott på toaletten efter en måltid.

Efter att jag fött Mio så har dessa problem bara ökat och ökat. Smärtorna jag får i magen kan faktiskt jämföras med värkar. Slutar alltid med toalettbesök, ibland kräks jag samtidigt.

Men nu äntligen vet jag vad det beror på,  jag är laktosintolerant. Kom underfund med det för ett par veckor sedan när vi var hos Anna & Peter en helg och bara åt laktosfritt. Jag mådde så otroligt bra under hela helgen, hade inga problem med magen över huvudtaget. Känns så himla skönt att jag nu kan slippa dessa smärtor. Nu är det bara laktosfritt som gäller hemma hos oss, eller åtminstone för mig. De andra äter som vanligt så klart!

På apoteket finns dessutom tabletter som man kan ta någon gång ibland när man vet att man ska på restaurang eller något liknande. Då behöver man inte tänka på laktosen.

Ska köpa med mig massa tabletter till i morgon då vi åker på semester. Vi ska först till Gränna några dagar och sen till Vimmerby.

Men först är det dags för min kära vän Annas 30 års fest. Den går av stapeln ikväll kl sex. Ska bli jättekul!

Hoppas ni har det bra!!

Kommentarer
Postat av: Anna Frans

Hoppas ni får en skön semester utan magont!

Kram

2011-08-08 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0