Doktorn

Igår var Peter med barnen till vår barnläkare, Julia skulle kolla sina öron och Mio skulle kolla sitt lilla huvud.

Mio har nämligen gnällt på huvudvärk så himla mycket den senaste tiden, ibland ser han verkligen ut att ha ont när han gnäller men ibland tror jag att det är något han har hört någon annan säga så därför säger han det oxå.

Men det spelar ingen roll tycker jag, småbarn ska inte ha någon huvudvärk. Jag tycker det känns obehagligt att han gnäller på huvudvärk, därför fick han gå till doktorn.

Men vår barnläkare, som vi har haft i så många år, hon sa att Mio är alldeles för liten för att förstå att han har ont i huvudet och dessutom säga det.

Vad ska man säga om det. Vi känner ju våran son och vet vad han är kapabel till att säga. Jag menar, slår han i benet, så säger han ju genast, -Aj, mitt ben.

Så det där tror jag vad jag vill om.

Men nu är frågan, om vi ska avvakta ett tag och se om det fortsätter eller om man ska gå till en annan läkare?
Jag tror att vi avvaktar lite men om det fortsätter så får vi väl leta reda på en annan doktor.

Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: marianne römer

avakta lite men lysna och titta på honom heidi fick migrän när hon var så liten håller tummarna på att det inte är nåt mvg mr

2011-08-23 @ 08:14:24
Postat av: sussi

Vänta ett tag till, sen går du till Lars Andersén på kullbergska, han är bäst bäst bäst...:)

2011-08-23 @ 16:57:13
Postat av: sussi

vad sade de förresten om Julia?

2011-08-23 @ 17:06:30
Postat av: Cilla

Julias öron såg bra ut men det kunde kanske vara något i näsan såg det ut som, därav öronvärken!

2011-08-23 @ 19:01:48
URL: http://cillablixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0