Dagis...

Idag när jag kom för att hämta min prins på dagis så kommer en fröken fram till mig och säger att det har hänt något idag.

Ett annat barn har biten min son i ryggen så att det blev ordentliga märken. Givetvis frågar jag direkt om de vet vem som gjorde det (jag tänkte nämligen gå fram och ge ungen en snyting) och de sa att de misstänkte vem som gjort det för den ungen såg så skyldig ut när Mio började gråta. Men självklart sa de inte till mig vem det var. Men jag har mina misstankar.

Jag måste säga att jag ändå betedde mig väldigt pedagogiskt och sa att det var ju väldigt tråkigt att det hade hänt och att jag hoppades att det aldrig skulle hända igen. Men jag kan ju inte påstå att jag var lika lugn och sansad inombords.  Helst av allt hade jag lust att ta reda på vilka föräldrarna var och ringa dem och be dem lära sitt barn lite hyfs.

Men sen kan jag inte låta bli att tänkta på om det skulle vara min son som bet ett annat barn. Nu bits inte Mio och jag hoppas att han aldrig kommer att göra det men man vet ju aldrig. Man kan kanske som förälder inte göra så mkt åt det, vissa barn bits helt enkelt när de är arga.

Kommentarer
Postat av: Petra

Förstår att det inte är kul att få veta att Mio blivit biten! Men jag lovar....att man som förälder inte vill att sitt barn ska bita någon annans barn! Jesper bet ett annat barn tre gånger! :-(

Och jag hade inte uppmuntrat honom! :-)

Kramis

2010-10-26 @ 20:10:40
Postat av: Cilla

Nej, det förstår jag att du inte hade. Jag skrev ju det att jag inte tror att man som förälder kan göra något åt det. Men det är inte kul, nu har det dessutom hänt två gånger oxå. Kram

2010-10-27 @ 08:06:12
URL: http://cillablixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0