Vilken dag!

Hej allihopa,

Vet att jag slarvat med bloggning ett tag, har inte mått så bra så jag har inte orkat. Men nu ska jag försöka uppdatera lite igen.

Jag ska väl börja med att berätta om helgen men den var så lugn så det finns inte så mkt att säga. Vi var ute i skogen på lördagen och frös och grillade korv. På söndagen var vi i badhuset, min familj badade men jag tittade på.

Annars så har veckan rullat på som vanligt. Jag har haft väldigt ont i magen och ryggen så igår var jag hos doktorn. Allt var bra med bebisen men jag har fått foglossning, redan. Inge vidare kul med tanke på att det bara blir värre och värre. Fick ett bälte som jag ska ha runt magen, känns faktiskt lite bättre med bältet.

Min mamma och jag var i örebro i går för att köpa barnkläder till lilla bebis Frida. Resan dit blev en katastrof. Det började med att vi på ett ställe skulle köra om en traktor, vi passade på på ett ställe där vägen var lite bredare. Mamma blinkade hur länge som helst och så körde hon om. Men tyvärr såg inte traktorföraren oss utan svänger rakt ut i vägen på oss så mamma fick bromsa. Traktorn körde på våran backspegel på sidan så den gick av. Gissa om min mamma blev tokig. För inte tala om hur skärrade vi blev, han kunde lika gärna ha prejat ner oss i diket. Men föraren var supertrevlig och bad oss om ursäkt. Så vi åkte vidare. :-)

När vi kom fram till Örebro så började vi med att äta lunch på en grekisk restaurang. Supergod mat var det. Sen skulle vi köra in mot centrum. Solen sken som sjutton på oss och lös oss rätt i ögonen så vi såg inte rödljuset utan åkte bara vidare.  När vi åkt förbi det så insåg vi att det var rött. Ser då blinkande lampor i backspegel, naturligtvis så hade vi polisen bakom oss. Han stoppade oss och vi blev livrädda. Det var två poliser, den ena var jättesöt och supertrevlig medans den andra var ett monster. Han var så fruktansvärt otrevlig och bara skrek till oss. Mig bad han hålla käften och gå in och sätta mig i bilen, men det gjorde jag inte :-). Jag ville ju ge min version av vad som hänt för att hjälpa min mamma.

Det hela slutade med att mamma fick 3000 kr i böter. Hon var helt förstörd stackarn. Vi vet ju att hon gjorde fel men det är ändå inge roligt med så mkt böter. Men hon hade visst tur för hon kunde ha blivit av med körkoret.

Dessutom kom jag försent tjugo minuter till min läkartid tack vare de där dumma poliserna.

Men idag är allt bra, hoppas detta förmer sig massa tur nu istället. Kanske skulle köpa en trisslott. ;-)

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Anna Frans

:-O

Oooooooooj!!!

Skönt att bebisen mår bra. Synd att du inte mår bra :(

Kram



2009-01-15 @ 10:16:41
Postat av: Erika

Oj era stackare, men som du skrev köp en trisslott....

Skönt att bebisen mår bra, men som sagt synd om dig.

Kram

2009-01-15 @ 21:45:47
Postat av: Erika

Vilken skitdag låter det som!

Lätt hänt att köra mot rött när solen skiner en i ögonen..



Var det på Efesos ni åt?-Skulle kunna flytta tillbaka bara för deras mat!

2009-01-16 @ 18:21:25
URL: http://tyrahs.blogg.se/
Postat av: Erika

Vilken skitdag låter det som!

Lätt hänt att köra mot rött när solen skiner en i ögonen..



Var det på Efesos ni åt?-Skulle kunna flytta tillbaka bara för deras mat!

2009-01-16 @ 18:22:03
URL: http://tyrahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0