Vattenkoppor!

Det verkar som min lilla tjej har fått vattenkoppor. Hon hade några prickar redan igår kväll men då reagerade jag inte så mkt. Trodde det var eksem eller nått.

Men idag efter att hon badat så upptäckte jag massor med prickar. Isabella sa oxå att en pojke på dagis hade det dessutom. Ringde till dagis och kollade, det stämde bra. Första barnet insjuknade för två veckor sedan. Så det är helt klart vattenkoppor. Inkubationstiden är ju två veckor.

Blir nog så att jag blir hemma i morgon med, Peter hade massa att göra så han kan ju inte släpa med henne överallt.

Stackarn då har hon alltså både ont i halsen, feber och vattenkoppor.

Kommentarer
Postat av: Petra

Usch då, stackarn! Har Julia haft vattkoppor?

2009-01-27 @ 13:48:36
Postat av: Cilla

Nix, Julia har inte heller haft vattenkoppor så det dröjer väl två veckor så får hon det oxå. :-)

2009-01-27 @ 14:15:03
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Josefine

usch vad jobbigt med vattenkoppor! men bättre förr än senare, jag har hört att det är en riktig pina att få det när man är äldre

2009-01-27 @ 14:24:48
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: Sarah

Grattis!!! Skönt att hon inte är äldre.

2009-01-27 @ 16:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0