JAG BLIR GALEN!!!!!

Åhhhhh, jag blir snart tokig. Jag är så förbannat trött på att få höra att min mage är så himla stor. Jag väntar mitt tredje barn och hade dessutom tvillingar i magen från början. Kan inte folk fatta det!!!

 Jag blir så himla ledsen när jag får höra om hur stor den är, vilket händer så gott som varje dag.

I söndags när jag var på kalas så var det en tjej där som jag inte kände. Hon frågade vilken vecka jag var i. När jag berättade så sa hon: - Oj, vad stor du är. Jag har en kompis som är i samma vecka och hon är INTE så där stor.

Jag blev så himla ledsen, hur kan man bara säga så till en människa. Tänk om jag gick fram till en rund människa och sa: -Gud vad tjock du är. Det skulle jag aldrig i hela mitt liv kunna göra.

Men varför är det okej att säga vad som helst till gravida???

Dessutom är min mage normalstor!!!


Kommentarer
Postat av: Katja

Nästa gång ngn säger så så måste du ha ett färdigt svar att slänga i ansiktet på dom. Typ:



Men din nästa då, sådär stor näsa har inte min kompis som är lika gammal som du!



Tack för den, vill du att jag ska ta livet av mig eller?



Hellre stor mage pågrund av graviditet än onyttig mat (gärna till ngn som är lite rund och samtidigt äter ngt onyttigt)



Jag pratar inte med onkänsliga personer! (och vänd demonstrativt ryggen till)



:-D



2009-02-26 @ 10:51:20
Postat av: Cilla

Tack för tipsen!!!

2009-02-26 @ 11:29:03
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Anna Frans

Skitbra tips Katja!

Cilla, du får lova att blogga när du sagt någon av ovan till någon människa??

2009-02-26 @ 11:34:43
Postat av: Anna Frans

Jag vet inte varför det blev frågetecken efter min kommentar. Troligvis för att jag skrev frågetecken. Men det skulle egentligen vara utropstecken, så klart!!

2009-02-26 @ 11:35:15
Postat av: Sarah

För varje graviditet blir magen större. Det är vackert att vara gravid!!!

Du är inte stor

Du får säga, tur du inte är gravid då.....

2009-02-26 @ 12:33:55
URL: http://sarahmokvist.blogg.se/
Postat av: Camilla

Skit i dom bara, folk vet väl inte vad dom ska säga och då är det så lätt att slänga ut sig en sån kommentar... Det är roligare att det syns att man är gravid än att man ska behöva säga det till alla...

2009-02-28 @ 09:55:09
Postat av: Anna W

Hittade din blogg via Anna F. =)

När jag var gravid fick jag höra tvärtom. "Va liten magen är" "Va, ska du ha i december" "Får bebeisen plats där inne" osv. Min mage följde normalkurvan hela graviditeten, men jag kände att jag hela tiden behövde försvara magen och dess storlek.

När man är gravid så verkar magen vara allmän egendom. Många kommentarer om storlek och form. Många nästan helt främmande människor drar sig inte för att klappa på magen. Man skulle ju aldrig kommentera en ogravidmage eller gå fram och klappa på den.



Lycka till med din tredje graviditet och njut av magen =)

2009-03-05 @ 09:01:09
URL: http://frokenfrakensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0