Fredag!

Idag är det fredag och min man har precis åkt till jobbet. Han ska jobba till sju ikväll. Jättetråkigt, dessutom ska han jobba hela lördagen och söndagen oxå. Ingen vidare rolig helg.

Men men, det blir ju en massa pengar ialla fall. Idag ska jag hämta hem mina tjejer lite tidigare för Ida, Isabella och Wilma kommer hit och fikar lite. Ska bli roligt.

I morgon är det ridskola med tjejerna, hoppas att farmor och farfar kan skjutsa oss dit.

Just det, jag har ju glömt att berätta om vår underbara långfredag. Vi fick för oss att vi skulle gå till lekparken och ha picnic men så bestämde vi oss för att vi skulle åka till Magnehulteån istället så att vi kunde fiska lite oxå. Vi packade ordning fika, korv och bröd och så tog vi med oss grannens son.

När vi kom dit så började vi med att grilla korv, det är så himla gott när man grillar korv ute. Peter kastade i sitt spö under tiden. Det dröjde inte länge förrän han fick napp. Det var en fin regnbåge på 1 och 1 halvt kilo. Jag och Isabella tog upp den med håven. Efter en stund fick vi napp igen, denna gång var regnbågen på 1,8 kilo. Barnen tyckte det var så himla roligt att vi fick fisk. Man tröttnar ju rätt fort när det inte nappar.

Så fort Peter fick fisk så var han ju tvungen att ringa till Robban och retas lite. Efter ett tag så ringde Petra mig, hon satt i bilen på väg till Småland. Hon sa flera gånger i telefonen att vi måste ses snart och självkart höll jag med henne. Rätt som det var så stod hon alldeles bakom mig och skrattade. Då hade de svängt av motorvägen för att komma och hälsa på oss. Vi var tydligen nära där de befann sig. Hur kul som helst.

De var bara kvar en stund eftersom de hade långt att åka. När de hade åkt så packade vi oxå ihop och åkte hemåt. På kvällen grillade vi fiskarna och åt dem tillsammans med våra grannar Jens och Jonna och deras barn. Det var så himla gott.

Ja, det var vår långfredag det!! :-)

Kommentarer
Postat av: Knappan

Mysig långfredag :-)

2009-04-19 @ 18:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0