Trosa!!

I lördags bar det av till Trosa tillsammans med familjen Mokvist. Vi kom fram till vår lilla stuga runt klockan två, då packade vi ordning lite och sen åkte vi iväg och hälsade på Mattias mormor och morfar som bor i Trosa. Där blev det fika med massa goda bullar, barnen sprang direkt iväg till lekparken som låg bredvid huset.

Åkte sedan och handlade massa gott och onyttigt till kvällen. Vi grillade korv till barnen på kvällen och vi åt kyckling och potatissallad. Mkt gott.

Sen var det dags för fisket, vi gick ner till bryggan som låg precis nedanför våra små hus. Mattias var den första som fick fisk, sedan var det dags för Max att dra upp en liten aborre. Och tror det eller ej, men jag fick faktiskt två små fiskar, en aborre och en mört. Något stolt jag blev då med tanke på att min man, storfiskaren själv, inte fick en endaste lite firre. Han kallade det nybörjartur, men jag tror det mer berodde på skicklighet. :-)

Efter det var det dags att lägga barnen, sen satt vi och åt lite onyttigt och grabbarna drack några groggar. Vi var alla väldigt trötta så det blev inte så sent.

På söndagen begav vi oss till marknaden som vi alla trodde var en stor marknad men det var bara en lite skördemarknad. Tråkigt, men det vart billigt för då handlade vi ingenting.  ;-)

Sen var det dags för hemgång. Det har varit en supermysig helg, barnen hade roligt och vi är alla väldigt nöjda och glada.

Tack fam. Mokist för en underbar helg!!



Lekplatsen hos Mattias mormor & morfar!




Lekplatsen på campingen!




Mattias gädda!





Max lilla fisk!




Barnen leker för fullt!




Dags för groggen!!!




Havet!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

mysigt ni haft det.. själva har vi "pysslat i huset" o idag är jag ledig så jag har varit o beställt ca 35 rullar tapeter mm, ..mycket nu men det blir kanon, ska bli skönt när vi är på plats men det är ju lita pyssel innan, du vet ju... ha en bra vecka..kramis S

2008-09-01 @ 12:32:57
Postat av: Anna Frans

Mää, ingen bild på dina firrar ju!!

2008-09-01 @ 13:24:55
Postat av: Sarah

Tack själ för en mysig helg

2008-09-01 @ 18:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0