Snart hemgång...

Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli tjugo över fyra så att jag kan gå hem. Orkar inte jobba någe mera idag så jag tänkte att jag bloggar lite igen, inte för att jag har något att skriva men ändå.

Kan ju berätta att Julia fick sin första läxa igår, det var en bok som vi ska läsa för henne på kvällarna och sen ska hon återberätta boken för klassen.

Igår kväll låg jag i sängen med Julia på ena sidan och Isabella på den andra sidan och så läste jag boken för dem. Skulle bara läsa lite för att kunna fortsätta ikväll men det blev så att jag läste hela boken.  När jag läst klart boken så sa jag till Julia att hon skulle berätta lite vad den handlade om men hon kom endast ihåg att det hade något med kalas att göra. Hon kom inte ens ihåg vad flickan i boken hette, visserligen var det nått utländskt namn. Men den där lillasystern, hon rabblade upp hela boken inklusive alla detaljer.

Snacka om att de är olika, Julia har så himla dåligt minne. Kanske beror det på att hon inte är tillräckligt intresserad, vad vet jag.

Men annars är hon himla duktig i skolan, fröken säger att hon är snabb när det gäller att göra nånting.  Hon blir alltid klar först även om det ibland går lite för fort. Himla hjälpsam är hon oxå, vill gärna hjälpa sina klasskompisar med saker.

Men hon är precis lika stressad som sina mor, vill gärna att det ska hända saker hela tiden.

Jaha, de var lite info om mina barn. Kanske ska göra ett sista ryck nu!!

Ha det bra där ute!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0