Badhuset & Promenad!!!

Idag har tjejerna, Peter och svärfar varit i badhuset. Jag och svärmor var ute på en lång promenad med Curage. Gerd hade en stegmätare på sig. När vi gått klart så såg vi att vi hade gått nästan 9 kilometer. Det tycker jag var duktigt av oss. :-)

Julia och Isabella tog sitt första simborgarmärke idag, baddaren.  Då skulle man klara av att koka kaffe under vattnet, doppa huvudet under vattnet fem gånger och glida i vattnet 5 sekunder med framsträckta och raka armar, ansiktet skulle vara under vattnet. De var himla duktiga tjejerna.

Julia har väldig respekt för vattnet och tar det lite lugnare, vilket är himla bra, medans Isabella är galen i vattnet. Hon kan simma utan puffar under vattnet en bra bit. Det är nästan så man får dra upp henne från vattnet. Idag hoppade hon t o m från trampolinerna vid det djupa vattnet. Hon är inte klok!! :-)  Hoppas att hon snart lär sig att simma över vattenytan oxå.

Julia kan nästan simma nu, hon går på simskola med skolan på torsdagar, himla bra att de får lära sig simma redan i O:an.

Nu ska jag dricka lite kaffe.

Förresten, idag är jag 29 år istället för 28 år. :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Va duktiga dom är! Kul när det går så bra!

Hoppas du hade en bra födelsedag igår!! Ha en fortsatt bra lördag! Kramis

2008-10-18 @ 16:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0