ARG!

Idag när jag hämtade Julia på fritids så blev jag så himla ledsen och arg.

Det började egentligen redan igår kväll när Julia sa så här till mig. -Mamma, idag sa en pojke på fritids att min mage var tjock och ful. Herregud säger jag bara, jag blev så arg att det kokade i mig. Stackars min tjej. Dessutom så såg hon helt förtvivlad ut när hon sa det, mitt hjärta nästan brast. Jag talade om för henne att hon inte ska bry sig om vad han säger utan bara gå därifrån.

Idag när jag skulle hämta henne så satt hon och ritade, så jag gick ut i hallen där de har sina kläder och packade ihop hennes ryggsäck. Då kommer det en pojke och säger: -Vem ska du hämta? Jag ska hämta Julia sa jag. Då säger den här lilla ungen. -Jaha, hon har en stor mage precis som jultomten.

Jag kände hur det återigen kokade i mig och jag röt till och sa: -En sak ska du ha klart för dig, att så där säger du aldrig mera igen. Förstår du det? Grabben såg helt likblek ut och så gick han ut från rummet. Tur för honom det för annars hade jag gett honom en snyting.

Visserligen var ju det där med tomten en lite snällare variant men ialla fall. Det var säkert samma grabb som sa att hennes mage var tjock och ful.

Kan någon berätta för mig varför barn är så fruktansvärt elaka mot varandra. Det är ju fan inte klokt. Dessa barn är endast 6 år, ska det verkligen börja redan då med hur man ser ut.

Det värsta är att Julia börjar nu ta väldigt illa vid sig, jag undrar bara vart det ska sluta. Hon kanske snart slutar äta eller nått.

Fy fan säger jag åter igen!!!

Men jag tog upp detta med fritidsfröken och sa till henne att får jag höra någonting sådant igen så kommer jag bli galen. Jag kommer personligen att ringa upp föräldrarna till dessa barn och säga åt dem att de nog får prata med sina barn om hur man beter sig mot andra människor. Fröken höll med mig och sa att om hon hörde nått så skulle hon prata med barnen. Men det är väl inga barn som säger sådana saker när fröknarna är i närheten.

Vad tycker ni? Överreagerar jag eller? För det är ju lätt hänt när det gäller sina älskade barn.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker du ska ringa föräldrarna och berätta vad som har hänt innan han gör det igen eller säger något om dig inför Julia!

Det är väl klart att dom inte säger något om fröken är i närheten!!!

2008-10-08 @ 09:10:49
URL: http://sarahmokvist.blogg.se/
Postat av: Katja

Du överreagerar absolut inte! BRA att du reagerar tycker jag. O rätt åt skitungen att du röt åt honom.. haha :-D Det är väl en jättebra idé att ringa till föräldrarna, och försöka lösa det hela på ett pedagogiskt sätt! :-D Kram

2008-10-08 @ 11:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0