Halsoperation!

Idag har jag och Isabella varit på sjukhuset i Katrineholm. En läkare skulle bedöma om hon ska operera sina halsmandlar, IGEN.

Hon har ju redan gjort en sådan operation för ca ett halv år sedan. Men den lyckades tydligen inte. Man märkte inte ens i halsen att de hade tagit bort någonting och hon har samma besvär som tidigare dvs andingsuppehåll, snarkningar och svårt att andas när hon blir förkyld. Gissa om man blir arg.

Det var ju inte så att det varit roligt för henne att göra denna operation. Hon hade fruktansvärt ont i halsen när hon vaknade efter narkosen och de pumpade i henne morfin men stackaren bara grät. Inget hjälpte.

Men tack och lov så var hon bättre i halsen redan efter några dagar så hon kunde äta.

Den här gången hoppas vi att operationen ska bli gjord i Katrineholm av den läkaren som vi träffade idag. Vi träffade även honom förra gången för bedömning men de kunde inte göra operationen i Katrineholm för hon måste väga över 20 kilo för att bli sövd där. Så då fick det bli på skitsjukhuset i Eskilstuna.

Tyvärr vägde hon bara 17 kilo idag men de skulle försöka övertala narkosläkaren att operationen ska bli gjord där i alla fall. Vi hoppas på att de lyckas.

Kommentarer
Postat av: Anna Fransson

Åh, va jobbigt! Va surt!

Hoppas de lyckas övertala narkosläkaren.

2008-11-20 @ 08:32:03
Postat av: Annika

Hej Cilla! Annika Samuelsson här. U know. =)

Jag opererade bort mina halsmandlar när jag var 6 eller 7 år. Känner igen det där du skrev om hur ont det gör efteråt! Helt fruktansvärt. Men oj vilken skillnad det blev på mig efteråt. Innan åt jag nästan inget, snarkade högt när jag sov och var glåmig och hängig. Så jag hoppas att Isabella blir lika bra som jag blev efteråt. Hoppas också att hon får komma till Katrineholm istället. Lycka till! Kram Annika

2008-11-20 @ 09:13:39
Postat av: Petra

Jobbigt! Synd att ni inte kunde komma till mitt jobb! Fast det blir ju lite långt! Krama henne från mig!

2008-11-20 @ 12:59:40
Postat av: Mia

Stackars liten! Vem 17 skulle vilja gå igenom det två gånger.

2008-11-21 @ 15:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0