Brand på gatan!!

I tisdags var jag åter igen hemma från jobbet pga den dumma huvudvärken, försökte få en tid på vårdcentralen i Vingåker men det var omöjligt. Har en tid på Huddinge vårdcentral den 26 juni men jag kände att jag inte kunde vänta. Men nu får jag tydligen det ialla fall, vårdcentralen sa att tyvärr har de ingen tid denna vecka men om jag skulle känna av förlamningar i armen eller domningar i ansiktet så skulle jag åka till akuten. Det känns ju jätte tryggt och bra!!! :-(

Men i alla fall, igår när jag stod och tittade ut genom fönstret så såg jag att det kom en sådan konstig rök ifrån min vän Saras hus. Jag kastar mig på telefonen samtidigt som jag ser att en annan granne springer mot hennes hus. Sara kommer utspringandes med barnen och ser oxå den fruktansvärda röken.

Det kom glöd och lågor ur skorstenen och vi fick ringa till brandkåren. Inom några minuter kom två stora brandbilar med en massa brandmän. De konstaterade att det brann i skorstenen. Familjen Mokivst eldar med ved och tydligen så hade sotaren slarvat med sotningen så det hade tagit eld. Inget farligt alltså, brandmännen släckte elden på en timme. Men det kunde ha gått illa eftersom det blåste storm denna dag och hade inte brandkåren kommit så fort hade hela huset kunnat börja brinna och elden hade även kunnat spridit sig till grannarna!!!!! :-( Hemskt!!!!!

Barnen blev livrädda men lugnade ner sig sedan när brandmännen var klara och de fick kika in i brandbilarna. Då blev det glada igen :-)

Hej hopp!!!




Kommentarer
Postat av: Anna Frans

Himla tur att det inte spred sig.

Va brandmännen snygga?

2008-06-12 @ 08:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0